dinsdag 2 april 2024

Delft blauw bordje - Delft blue plate

Ergens had ik een leuk voorbeeldje van een ronde kaart gezien en het deed mij denken aan een bordje, dus ik dacht misschien kan ik hier wel een Delft blauw bordje van maken. Welke stempel vind ik daarbij passen? De nieuwe bloesems, die vind ik zo mooi. Dus ik ging aan de slag, niet eenvoudig want ik had drie lagen wit boven elkaar gelijmd en dan daardoor stansen, was net ietsje teveel van het goede. Dan daar achter eenzelfde stuk blauw en dan binnenin een rondje met wit dat niet verhoogd is, zo krijg je echt mooi de diepte erin.
I had seen a nice example of a round card and I thought of a plate and wanted to make a Delft blue plate out of it. I had to think what kind of stamp would suite me, and I love the nieuwe bloesems, I know it is retired but they fit so well. I used the deckled circles for the outside of the plate. I had three layers on top of each other, a bit too much to go through it but I managed. And the inner part sonly one layer.
 

Geen opmerkingen: