woensdag 31 juli 2019

Koper met gepatineerd / geoxideerd koper - Copper with oxidizzed copper (KKT)

Vandaag weer de Kleurenkaartteam challenge, pffff dacht ik vorige maand dat het moeilijk was, deze keer was het nog veel moeilijker. Deze keer wensten ze koper te gebruiken in combinatie met geoxideerd koper, dat wil zeggen koper dat reeds groen uitslaat door de jaren heen. Dat hebben wij ook op huizen en daken gezien in Canada in Ottowa. Dus het was mij duidelijk wat ze bedoelden maar dat uitwerken, dat was een ander dingetje. Of ik wel de nodige spullen had. Ik had ondertussen wel een potje koper shimmer paint van Stampin' Up! gekocht en groen papier ja dat heb ik ook. Ik bedacht opeens dat ik wel een paar blaadjes kon uitstanzen, deze vervolgens aan de rand van wat koper voorzien en deze matten op een koperen laagje. Vermits ik geen koper papier meer had, heb ik dus gewoon wit genomen, heb daar met de paint ook eerst op geschilderd, zo kreeg ik het gewenste effect. De tekst komt uit de mooie set Frisse wind en de blaadjes vliegen rustig in het rond.
 Today I am going along with a challenge again, this time the team wanted to combine copper with oxidized copper. I knew what they meant, it is the copper that gets green in time, and I saw it a lot when I visited Ottawa years ago. But how to translate that into a card was not clear immediately. I then took the Dutch stamp set with the windmill and took a text about the wind which is blowing and punched a few leaves in green where I added a bit of the copper shimmer paint which I bought. As I did not have copper paper anymore, I just took whisper white and painted a bit with the shimmer paint on it to get the same effect. Not an easy task but I managed again. Now curious what it will be next month, again green of course but with another color.

18 opmerkingen:

Annemarie en Merit zei

het is je super goed gelukt ook al had je geen koper kleurig papier, dit is een prima oplossing..
Lekker fris kaartje!!

liefs Annemarie en Merit

Colien zei

Wauw, de blaadjes zijn supermooi geworden, erg tof kaartje!
Grtz Colien

Nancy Soetaert zei

mooi met het koperlaagje op je blaadjes!
Fijne dag
Nancy

chantal zei

Dat heb je goed opgelost. Het eindresultaat mag er wezen
Liefs Chantal

Jantine zei

Mooi gedaan, Caroline en slim opgelost!
Groetjes
Jantine

Margreet zei

Wat heb jij een prachtig resultaat bereikt met je geoxideerde blaadjes!
xxx Margreet

Nelleke zei

Leuk geworden in deze schitterende combinatie. Ik geniet ervan. Groetjes Nelleke

Marijke zei

Ja, ik denk dat iedereen wel hoofdbrekens heeft gehad met deze kleuren!Maar iedereen komt met een prachtig kaartje te voorschijn! Jou kaartje is ook prachtig gelukt en de tekst vind ik ook erg mooi gevonden bij de blaadjes! Groetjes Marijke.

Femminde zei

Wat super leuk bedacht zo!! Mooi kaartje is het geworden!!
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Marfien zei

Dat potje staat ook bij mij op tafel, maar deze keer niet gebruikt. tja, als je iets niet hebt moet je het maken en ik weet dat je daar goed in bent ;-), leuke kaart Caroline

Margo zei

Supertof kaartje !
Groetjes
Margo

martina's kaartjes zei

haha, het was voor velen een uitdaging zo te horen. tof dat er dan toch een kaartje uit gegroeid is, mooi resultaat is dat
fijn dat je er ondanks de vakantie en warmte weer bij bent !
grtjs,martina
x

!neke zei

Ondanks deze uitdaging heb je er een mooie kaart van weten te maken.

Creatiels zei

leuke kaart, mooi gedaan
groetjes
Els

Petra-loves-paper zei

Mooi zoals je de blaadjes hebt laten oxideren, groetjes Petra

GerJanne zei

Ik ben een dagje te laat. Maar natuurlijk sla ik de deelnemers van het KKT niet over. Prachtig gedaan, met die blaadjes!

Nicole Parmentier zei

Een dagje te laat wegens werkzaamheden maar wat was ik benieuwd naar de uitwerkingen met deze kleuren! Ik lees dat het voor jou ook niet meeviel om de juiste kleuren te vinden. Maar het is prima gelukt! Gaaf die blaadjes met dat koperrandje!!

Grietje Jansen zei

Leuke kaart, en leuk om eens zomaar iets te gebruiken wat je normaal misschien niet zo gauw zo combineert.

Grietje