woensdag 27 september 2023

Kleurenkaarten challenge zachtroze en appelblauwzeegroen - color challenge soft pink and apple blue green

Op de valreep voor mijn vakantie kreeg ik de uitnodiging om de kleur bij zachtroze te kiezen voor de uitdaging bij Martina's kaartjes. Pfff een lijstje met wat al geweest was en wat recent bekeken en kwam uiteindelijk bij zachtroze en appelblauwzeegroen, mijn favoriete kleur. Ik kies hiervoor dan steeds bermuda bay ook al is deze niet meer te krijgen, ik hou zo van deze tint.
Toen vertrokken op vakantie en lekker drie weken de bergen in, bij terugkomst, gelijk weer aan het werk en best intensief dus echt hobbyen lukte niet. Maar ja de uitdaging kwam eraan en ik had de kleuren gekozen, dus moest toch even ook een kaartje maken. Wow ik had geen inspiratie, had wel een nieuwe set binnen met vuurwerk namelijk Light the sky. Dus daar kon ik wel iets mee, misschien gewoon het vuurwerk in de twee tinten stempelen. Dus zo ontstond bovenste kaart. Ik vind ze echter iets te flets dus om meer kleur te geven, heb ik er dan ook nog eentje gemaakt met nog een extra tint erbij, wat dus niet conform de uitdaging is. 
En vermits ik toch nog even de uitdaging verder wou aangaan en ik de set celebrate with tags tegenkwam die handschoentjes heeft, dacht ik waarom niet zo ontstond dan nog een kaartje met twee kleurtjes handschoentjes.


A day before my holiday I got the question to give the extra colour to the challenge of Martina's kaartjes, so searching what would fit with soft pink, and not taking a colour which has passed already the last months. As I love Bermuda bay I chose that one, so apple blue green. Then three weeks holiday in Austria, very relaxing. But returning I had to work immediately and it is stressy so not really time to craft. But I knew the challenge was coming so I had to make a card. I did not have much inspiration, but I got the new set Light the sky with the fireworks and thought perhaps it would go for that. So the first card is just the soft pink blushing bride and bermuda bay but I found it not flashy enough so I thought I make another one with some red added to it, that is more my taste, but of course that is not what the challenge is. 
As I was not entirely satisfied and I had the set celebrate with tags too, I made one with the little mittens, I made the card in the two colors so with a pair of mittens for a girl and a boy.

15 opmerkingen:

GerJanne zei

Hoi Caroline,
je hebt een mooie kleur bij het roze gekozen! Ook mijn favoriete kleur. Knap dat je twee , nee 3 kaarten maakte! Het vuurwerk is helemaal geschikt voor zo'n kleuren challenge en die wantjes vind ik ook enig!

Anita van Deur zei

3 leuke kaartjes Caroline, mooi gemaakt.

Femminde zei

Ik had nog nooit van deze kleur gehoord en heb net ala jij best een beetje met deze kleurencombi lopen stoeien.
Maar jij hebt er leuke kaartjes mee gemaakt!!
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Anoniem zei

Ook mijn favoriete kleur. Een mooie combinatie. Dat vuurwerk past er mooi bij. Heel leuke kaartjes allemaal. Groetjes Marijke

Diny zei

Mooie kaartjes heb je in de door jou gekozen KKT kleurtjes gemaakt Caroline!
Ik had nog nooit van deze kleur gehoord en vond het ook niet gemakkelijk om er iets mee te maken....maar het is me gelukt hoor!
Groetjes Diny

Jantine zei

Mooie kleur, dat appelblauwzeegroen (nooit eerder van gehoord!). Voor vuurwerk is zachtroze inderdaad wat te zacht, dan is je tweede kaart sprekender. Die handschoentjes zijn heel leuk. Bedankt voor je kleurenkeuze, Caroline!
Groetjes
Jantine

chantal zei

leuke kerstkaarten. Die met de wanten vind ik fantastisch
Liefs Chantal

Nelleke zei

Leuke kaarten laat je zien. De 2e kaart vind ik het mooiste en is wat pittiger. Zelf gebruik ik wel vaak 2 tinten, dan wordt het minder saai. Groetjes Nelleke

Marfien zei

Leuk idee om vuurwerk op de kaart te gebruiken, misschien zie je het roze beter tegen een zwarte achtergrond :-)
de wantjes zijn tof

Nancy Soetaert zei

Mooie kkt-kaartjes! TOf idee met het vuurwerk, supercute die wantjes!
Ik vond het een heel moeilijke combi. Je koos een prachtig kleur, maar ik vond de combi met het zachtroze wel moeilijk ;-)
groetjes
Nancy

Sarah zei

Drie mooie kaartjes! Ik dacht niet direct aan kerst of nieuwjaar, maar het staat ontzettend leuk!

Nancy zei

Hey Caroline,
Wat een leuke kaarten maakte je voor het KKT van deze maand.
Helemaal geslaagd in de opdracht!
Liefs,
Nancy

Daphne zei

Zoooooo, dat is een leuke stempel zeg, die vuurwerk stempel.
Ik ken het gevoel, als je inspiratie weg is en je toch mee wil doen (helemaal omdat hij de kleuren gekozen hebt)
Je maakte 2 leuke kaartjes, met idee van beide vind ik goed bedacht.
Bedankt voor deze mooie kleuren combinatie, ik vind het prachtig bij elkaar.

Colien zei

Heel leuke kleur heb je gekozen! En ook nog 3 prachtige kaartjes in de combi met het roze gemaakt.
Grtz Colien

!neke zei

Gave serie zo !
groeten Ineke